יהודה עציון מצהיר: "מסרב לחתום על הרחקה מהר הבית גם אם אעצר"

    שלמה בן יוסף | צילום: אדם פרופ 2 Comment on יהודה עציון מצהיר: "מסרב לחתום על הרחקה מהר הבית גם אם אעצר"
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקיפא שפירא, הורתה היום על הרחקתם של יהודה עציון ואדם נוסף מהר הבית ל-15 יום, תוך שהיא קובעת כי במידה ולא יחתמו על התנאים – יעצרו. השניים מצהירים כי יסרבו לחתום על ההרחקה, ועורכת דינו תגיש בזמן הקרוב ערר על החלטת ההרחקה לבית המשפט המחוזי.

    עציון נעצר שלשום בהר הבית לאחר שהלך בהר כאשר ידיו מונפות כלפי מעלה. שוטרים הורו לו להוריד את ידיו ולהתלוות אליהם מחוץ להר, אך הוא סירב לבוא עמם מכיוון שהשוטרים לא הסכימו לומר לו במה הוא חשוד ונעצר. יחד עמו נעצר עולה נוסף אשר לדברי השוטרים אמר להם כי לא ישמע להוראותיהם המחמירות היכן לעצור והיכן ללכת בהר. לאחר חקירה שוחררו השניים וזומנו לדיון בבית משפט השלום בירושלים בבקשת המשטרה להרחיקם לזמן רב מהר הבית, דיון אליו הגיעו הבוקר כמשוחררים.

    עו"ד סיניה חריזי מוזס  מ'חננו' אשר ייצגה את השניים, דרשה כי השופטת תקבע שהרמת ידיים בהר הבית מותרת, אולם השופטת קבעה כי אינה מכריעה בסוגיה, אולם בשל סירובו של עציון להתלוות לשוטרים, הרי שיש להרחיקו ל-15 יום משטח ההר, וכך גם בנוגע לעולה השני שנטען כי לא נשמע להוראות השוטרים.

    השופטת קבעה כי במידה והשניים לא יחתמו על הרחקה עד השעה 16:00 הם יעצרו, אולם הם הצהירו כי אינם מוכנים לחתום על הרחקה מההר גם במחיר מעצר.

    השניים דיברו בפני השופטת וקבלו על התנכלות המשטרה לעולים להר הבית. עציון מצידו מסביר מדוע הוא מסרב לחתום על הרחקה מההר. "אני לא מוכן לחתום על הרחקתי מכיון שיש כאן מעין השתתפות בהליך שקובע שאני אשם", הוא אומר. "הלכנו בהר הבית באופן מותר אפילו לפי הסטטוס קוו המביש שקיים שם שאוסר תפילת יהודים. לא התפללנו אלא רק הרמנו את ידינו כלפי מעלה".

    עורכת הדין אשר ייצגה את השניים תגיש בזמן הקרוב ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

    "אנחנו רואים בחומרה את התנהלות המדינה בכל נושא הר הבית", אמרה עו"ד מוזס. "הדבר הזה מקבל ביטוי חריף במקרה הזה בו לא עשה עציון למעשה דבר למעט החזקת כפות ידו כלפי מעלה. ביהמ"ש עצמו קבע כי איננו יודע האם הוא מותר או אסור אך לנו אין ספק כי הוא מותר לחלוטין. התנהלות הוואקף ומשטרת ישראל בעקבותיו, היתה לא לגיטימית ולכן הדרישה להתפנות מהמקום היתה לא מוצדקת בעליל והיא שהביאה אותנו לבית המשפט תוך דרישה לפגיעה בזכויותיהם ללא הצדקה, כאשר לצד זאת לא ננקטה כל אכיפה כנגד אנשי הוואקף שקיללו והתפרעו במקום".

    נזכיר כי לפי דעת רוב פוסקי דורנו, העלייה להר הבית בזמן הזה אסורה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לפי כל דעות הפוסקים אין איסור לעלות להר הבית ולהיפך זו חובה! גם בין פוסקי דורינו יש רבים המתירים בגלוי, ורבים המתירים באופן פרטי. כדאי ללמוד לעומק נושא זה שהרבה מצוות התורה תלויות בו, ולא להיות כאותם פשרנים שניחא להם בידוע להם ולא מחפשים לקיים המצוות בשלמותן.

    2. 1

      בלה בלה בלה קשקושים בלי הצגת מקורות.
      כל הפוסקים מתירים???? כנראה שאתה חי באספמיה שבה אתה מכתיב את ההלכה ועוד יותר. חובה לעלות??? אולי חלמת איזה חלום בלהות רוץ לעשות הטבת חלום דחוף
      בכל מקרה אפרגן לך ואוסיף הלכה על ההלכות שלך,
      המשנה ברורה חלק ז' הביא את דברי הנביא יחזקאל חלק ד פרק רמ"ט שכל מי שלא עולה להר הבית לפחות פעם אחת בחודש חייב סקילה, וכשעולה חייב לנופף בידיו כלפי מעלה ולנשוף חזק חזק
      ומי שלא עולה אי אפשר לתאר חטאו לעד ולעולמי עולמים ואין רפואה למכתו והסכימו עימו רוב הפוסקים